Oyunlaştırma, farklı bir
öğrenme deneyimi türüdür. Oyunlaştırma terimi ilgi toplamaya başlamıştır ve
2010 yılında Badgeville gibi şirketler davranış platformlarını tanımlamak için
kullanmaya başlamıştır.
Oyunlaştırmanın yalnızca
bir oyun ortamında gerekli olmayan tüm tasarım öğelerinin ve ilkelerinin,
bağlamsal olmayan bir biçime uygulandığında uygulanmasını tanımlamasıdır.
Kurallar, zorluklar, hedefler ve zaman faktörlerini motivasyonel zorluklar
olarak kullanan oyun temelli öğrenmenin aksine, oyunlaştırma, yaygın olarak
kullanılan beş mekaniği (Puan, Rozet, Seviye, Liderlik ve Zorluklar) kullanır.
Oyunlaştırmanın Ciddiyeti
Oyunlaştırmanın özünde
bir “katılım ve ödül” sistemi var. İşletmeler, markalaştırmaları için avantajlı
olan istenen kullanıcı davranışlarını yönlendirmek için oyunlaştırmayı kullanırlar.
Şirketlerin çeşitli kullanıcı davranışlarına ve motivasyonlarına uyum
sağlamalarını sağlar. Yaygın olarak kullanılan bir oyunlaştırma tekniği,
istenen görevleri gerçekleştiren kullanıcıları ödüllendirerek katılımı
arttırmaktır.
Rozetler ve Puanlar gibi
ödüller, kullanıcıların yeteneklerini, uzmanlıklarını ve başarılarını
sergileyerek statü yükseltmek için kullanılır. Rekabet, oyunlaştırmada
kullanılabilecek başka bir tekniktir. Daha iyi performans motive etmek, iş
sonuçlarını geliştirmek ve rekabet avantajı yaratmak için güçlü bir araçtır.
Bu konsept, şirketin iş
modelinde hem müşteriye yönelik uygulamalara hem de çalışanlara yönelik
uygulamalara uygulanabilir.
Oyunlaştırma Örnekleri
Popüler bir oyunlaştırma örneği,
çalışanlarını ve müşteri şirketlerini oturum açmaya, kurslara katılmaya ve
yoğun çalışma programlarına rağmen kurumsal eğitime devam etmelerine teşvik
etmenin yollarından biri olarak rütbeleri, ödülleri, misyonları ve liderlik
kurullarını kullanan Deloitte Liderlik Akademisi'dir.